loading...
نـــابترینـــــــــــــــــها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
پیرمرد و دخترک 1 2011 ashkhor
خیانت 0 1082 ashkhor
دنیا بدون خانم ها... 1 3201 magiccaf
زیباترین عروس+ عکس 5 5781 amin66
چندتاعکس زیباازسلنا+بیوگرافی 7 2919 neshat
Sony Xperia U 1 902 ghazaalhyunjoong
HTC One XL 1 903 ghazaalhyunjoong
Sony Xperia sola 1 863 mahtab
Samsung Galaxy S III 1 943 mahtab
yamaha-R1_2010 7 1200 admin
Sony Xperia ion 0 772 amirzahedi
حکایت ایراد پیرزن به مناره مسجد و تدبیر معمار 6 1885 admin
عچق مشترك من و عليرضا^_^ 10 2066 ghazaalhyunjoong
SNSD+عکس 17 2758 ghazaalhyunjoong
ترول+تصاویر کرمکی 15 3483 admin
4Minute+عکس 11 1980 admin
چند عكس از كيم بوم+بيوگرافي 7 3140 ghazaalhyunjoong
گوم جاندی+عکس 7 5839 ghazaalhyunjoong
والپيپر لي مين هوو 3 1205 ghazaalhyunjoong
گروه F4(پسران برتر ازگل) 2 3162 ghazaalhyunjoong
AlirezA بازدید : 167 دوشنبه 1391/11/09 نظرات (0)
حذف چهار صفر جدی شد


مديرکل اقتصادي بانک مرکزي ضمن تأکيد براينکه طرح اصلاح پول ملي بطور کامل تمام شده و مطالعات لازم نيز در اين خصوص انجام شده است،‌ افزود: تغييرات جديدي در طرح مذکور اعمال نشده و با همان محوريت حذف چهار صفر طرح اصلاح پول ملي در دولت در دست بررسي است/ هنوز اسم پول جديد انتخاب نشده است؛ البته جمع‌بندي در اين خصوص انجام شده ولي تصميم نهايي با مقامات مربوطه است.
مديرکل اقتصادي بانک مرکزي از نهايي شدن لايحه حذف چهار صفر در اين بانک‌ و آغاز بررسي‌هاي جدي در دولت خبر داد و گفت: احتمالاً سال آينده اين لايحه به مجلس ارسال خواهد شد.
ابوالفضل اکرمي در گفت‌وگو با تسنيم با تأکيد براينکه لايحه حذف چهار صفر از پول ملي در سال آينده مورد بررسي قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: بانک مرکزي لايحه اصلاح پول ملي را مدت‌هاست به دولت ارسال کرده و درعين حال باتوجه به اخبار رسيده بنظر مي‌رسد بررسي اين لايحه در دولت فعال شده است.وي با بيان اينکه لايحه اصلاح پول ملي در دولت دهم حتماً به مجلس ارسال خواهد شد، تصريح کرد: اما اينکه در همين دولت هم زمان براي اجراي اين لايحه باشد را بعيد مي‌دانم.
مديرکل اقتصادي بانک مرکزي ضمن تأکيد براينکه طرح اصلاح پول ملي بطور کامل تمام شده و مطالعات لازم نيز در اين خصوص انجام شده است،‌ افزود: تغييرات جديدي در طرح مذکور اعمال نشده و با همان محوريت حذف چهار صفر طرح اصلاح پول ملي در دولت در دست بررسي است.اکرمي در ادامه درباره انتخاب نام واحد پول جديد، گفت: هنوز اسم پول جديد انتخاب نشده است؛ البته جمع‌بندي در اين خصوص انجام شده ولي تصميم نهايي با مقامات مربوطه است.
اين مقام مسئول در بانک مرکزي اعلام نام واحد پول جديد را منوط به اعلام مقامات مربوطه دانست و تأکيد کرد:‌ بانک مرکزي نظرات خود را به دولت ارسال کرده است ولي تصميم نهايي بعد از بررسي لايحه اصلاح پول ملي در دولت مشخص خواهد شد.
لازم به يادآوري است که پيش از اين محمود بهمني رئيس کل بانک مرکزي در گفت‌وگو با تسنيم درباره سرنوشت اصلاح پول ملي و حذف 4 صفر اعلام کرده بود: بررسي حذف چهار صفر تا پايان سال امکان پذير نخواهد بود و احتمالاً سال آينده اين طرح بصورت جدي در دستور کار قرار گيرد.
رئيس کل بانک مرکزي با تأکيد براينکه طرح‌هاي کارشناسي اصلاح پول ملي در اين بانک تدوين شده است، گفت: بانک مرکزي بررسي‌هاي لازم و کافي را در اين باره انجام مي‌دهد.پس از تصويب برنامه حذف چهار صفر از پول ملي درجلسه مورخ 19/4/1390 هيات دولت، پايگاه اطلاع رساني بانک مرکزي به منظور اطلاع رساني پيرامون ابعاد مختلف برنامه مذکور از تاريخ 25/4/1390 آغاز به کار کرد.
همزمان با نکته فوق، گروه‌هاي کاري تخصصي ( اقتصادي، حقوقي، حسابداري، فني و پشتيباني، اطلاع رساني و فرهنگ سازي، ‌رايانه اي، تنظيم قيمت‌ها ) که با مسئوليت معاونت اقتصادي در بانک مرکزي جهت بررسي و برنامه‌ريزي عملياتي در زمينه‌هاي اجرايي برنامه اصلاح واحد پول ملي تشکيل شده بود، بر سرعت فعاليت‌هاي خود افزود. نتيجه بررسي گروه‌هاي کاري مذکور در کارگروه طرح”اصلاح پول ملي” ارايه و سازگاري‌هاي لازم جهت روان سازي امور اجرايي در آن لحاظ گرديد.
در اين راستا و با توجه به لزوم اعمال اصلاحاتي در زمينه قانوني و در رابطه با موضوع واحد پول ملي، متعاقب فعاليت‌هاي انجام شده، لايحه قانوني مربوطه تهيه و در کارگروه” اصلاح پول ملي” مطرح و نهايتا به کارگروه تحولات اقتصادي ارجاع گرديد. پس از مذاکرات مفصل در جلسات کارگروه تحولات اقتصادي متن مزبور پس از اعمال اصلاحات، نهايي و به کميسيون اقتصادي دولت ارجاع داده شد.
سپس در جلسه مورخ 15/11/1390 کميسيون اقتصادي دولت که به رياست وزير امور اقتصادي و دارايي و باحضور رئيس کل بانک مرکزي و ساير اعضاي کميسيون تشکيل شد، متن لايحه مجددا بررسي و ضمن اعمال برخي اصلاحات، مقرر گرديد نسخه نهايي در اختيار رياست جمهور قرار داده شود. پس ازتاييد و امضاي ايشان لايحه مزبور جهت طي مراحل لازم و تبديل شدن به قانون، به مجلس شوراي اسلامي تقديم و پس از تاييد و تصويب نمايندگان محترم مجلس، الزام اجرايي به خود خواهد گرفت.
به گزارش اقتصادايران آنلاين، در لايحه مذکور، زمان شروع طرح ابتداي سال 1393 در نظر گرفته شده است اما با وجود اين امر ابوالفضل اکرمي در باره حذف چهار صفر از پول ملي گفته بود: طرح بانک مرکزي براي حذف چهار صفر از پول ملي هنوز در دولت بوده و به مجلس ارايه نشده به همين دليل حذف چهار صفراز پول ملي براي سال 1393 هم منتفي است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نصیحت یک معلم: 1-به تفکرات خودبنگرزیراکه واژه می شود# 2-به واژه هابنگرزیراکه عمل می شوند# 3-به اعمال خودبنگرزیراکه عادت می شود# 4-به عادت هابنگرزیراکه سرنوشت می شوند# 5-اعتقادبه قهرمانی قهرمان می سازد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2430
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 118
  • آی پی امروز : 315
  • آی پی دیروز : 121
  • بازدید امروز : 789
  • باردید دیروز : 195
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,700
  • بازدید ماه : 5,763
  • بازدید سال : 45,783
  • بازدید کلی : 2,344,535
  • کدهای اختصاصی