loading...
نـــابترینـــــــــــــــــها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
پیرمرد و دخترک 1 2007 ashkhor
خیانت 0 1077 ashkhor
دنیا بدون خانم ها... 1 3198 magiccaf
زیباترین عروس+ عکس 5 5777 amin66
چندتاعکس زیباازسلنا+بیوگرافی 7 2916 neshat
Sony Xperia U 1 899 ghazaalhyunjoong
HTC One XL 1 899 ghazaalhyunjoong
Sony Xperia sola 1 857 mahtab
Samsung Galaxy S III 1 940 mahtab
yamaha-R1_2010 7 1197 admin
Sony Xperia ion 0 768 amirzahedi
حکایت ایراد پیرزن به مناره مسجد و تدبیر معمار 6 1881 admin
عچق مشترك من و عليرضا^_^ 10 2063 ghazaalhyunjoong
SNSD+عکس 17 2755 ghazaalhyunjoong
ترول+تصاویر کرمکی 15 3480 admin
4Minute+عکس 11 1976 admin
چند عكس از كيم بوم+بيوگرافي 7 3137 ghazaalhyunjoong
گوم جاندی+عکس 7 5836 ghazaalhyunjoong
والپيپر لي مين هوو 3 1203 ghazaalhyunjoong
گروه F4(پسران برتر ازگل) 2 3160 ghazaalhyunjoong
AlirezA بازدید : 171 دوشنبه 1391/09/13 نظرات (0)

مقصر آلودگی هوا؛ رییس جمهور و خودروهای بی کیفیت

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه‌پایدار مجلس، با تاکید بر بی‌کیفیت بودن خودروهای تولید داخل، گفت: اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نه تنها موجب کاهش آلودگی نمی‌شود بلکه در آینده شاهد موج جدیدی از آلودگی خواهیم بود.

محمدجواد نظری‌مهر، عملکرد دستگاه‌های مرتبط با آلودگی را ضعیف و غیرقابل‌ قبول خواند و یاد‌آور شد: با وجود اینکه هر ساله شاهد بروز معضل وارونگی دما و تشدید آلودگی در کشور به‌ویژه پایتخت هستیم، اما متأسفانه مسئولان هیچ توجهی به این موضوع نکرده و تنها با اقدامات کوتاه مدت در جهت کاهش آلودگی کار می‌کنند، که این موضوع به طور حتم قابل قبول نیست.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در مجلس گفت:‌ متأسفانه مسئولان تنها با اجرای طرح‌های کوتاه مدت تنها اقدام به رفع تکلیف کرده و هیچ توجهی به سلامت مردم نمی‌کنند.

نظری‌مهر با اعلام اینکه مسبب اصلی تشدید آلودگی در کشور شخص رئیس‌جمهور است، گفت: شاهد هستیم که دولت به جای برنامه‌ریزی برای حل مشکل آلودگی، تمام وقت خود را صرف اقدامات بی‌فایده کرده است.

او گفت: احضار مسئولان حوزه محیط‌زیست به مجلس دیگر هیچ تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد،  متأسفانه این افراد زمانی که برای پاسخگویی در مجلس حاضر می‌شوند، هیچ جواب قانع‌کننده‌ای برای علت بروز آلودگی کشور ندارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد دولت در توسعه حمل‌و نقل عمومی پایتخت، گفت: هم‌اکنون دولت برنامه و مدیریت مناسبی را برای توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و توسعه فضای سبز در کشور ندارد، از این‌رو شاهدیم که سوء مدیریت دولت در اجرای برنامه‌ها، موجب تشدید آلودگی هوا در کشور به‌ویژه پایتخت شده است.

وی اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای جدید را در کاهش آلودگی هوا بی فایده و بی‌تأثیر خواند و گفت: به‌طور حتم به‌علت بی‌کیفیت بودن خودروهای جدید داخلی، اجرای این طرح نه تنها موجب کاهش آلودگی نمی‌شود بلکه در آینده شاهد موج جدیدی از آلودگی هستیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، با انتقاد از وضعیت کیفی سوخت‌های فسیلی تولید داخل کشور، افزود: متأسفانه سوخت مصرفی کشور از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، این در حالی است که کشورهای دیگر از سوخت‌هایی با ضریب اکتان ۵ و ۶ استفاده می‌کنند.

 

خودورهای بی‌کیفیت، متهم ردیف اول آلودگی هوای تهران

عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌زیست و توسعه‌پایدار مجلس، علت اصلی ایجاد آلودگی هوا در تهران را تردد خودروهای بی‌کیفیت خواند وگفت: بی‌توجهی مسئولان موجب تبدیل شدن ‌آلودگی هوای تهران به یک بحران شده است.

مؤید حسینی‌صدر با هشداری خواندن وضعیت آلودگی هوا در کلانشهرها به‌ویژه تهران، تصریح کرد: به طور حتم خطر آلودگی هوا به‌ویژه برای افراد بیمار بسیار جدی و کشنده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره با انتقاد از عملکرد مسئولان در زمینه بی‌توجهی نسبت به فرا رسیدن فصل زمستان و آغاز پدیده وارونگی هوا در تهران، یاد‌آور شد: متأسفانه مسئولان اطلاع‌رسانی مناسبی را در این‌باره نکردند که ضرورت دارد در زمانی که امکان بروز وارونگی دما وجود دارد با برنامه‌ریزی محدودیت رانندگی بیش از پیش اعمال شود.

حسینی‌صدر علت اصلی ایجاد آلودگی هوا در تهران را تردد خودروها خواند و گفت: تردد خودروهای فرسوده، تولید خودروهای فاقد کیفیت و استاندارد لازم و همچنین استفاده از بنزین باکیفیت نازل به تشدید آلودگی هوا در کلانشهر تهران دامن زده است.

منبع : شنیده ها

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نصیحت یک معلم: 1-به تفکرات خودبنگرزیراکه واژه می شود# 2-به واژه هابنگرزیراکه عمل می شوند# 3-به اعمال خودبنگرزیراکه عادت می شود# 4-به عادت هابنگرزیراکه سرنوشت می شوند# 5-اعتقادبه قهرمانی قهرمان می سازد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2430
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 118
  • آی پی امروز : 159
  • آی پی دیروز : 80
  • بازدید امروز : 247
  • باردید دیروز : 95
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 418
  • بازدید ماه : 2,409
  • بازدید سال : 42,429
  • بازدید کلی : 2,341,181
  • کدهای اختصاصی