loading...
نـــابترینـــــــــــــــــها
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
پیرمرد و دخترک 1 2011 ashkhor
خیانت 0 1082 ashkhor
دنیا بدون خانم ها... 1 3201 magiccaf
زیباترین عروس+ عکس 5 5781 amin66
چندتاعکس زیباازسلنا+بیوگرافی 7 2919 neshat
Sony Xperia U 1 902 ghazaalhyunjoong
HTC One XL 1 903 ghazaalhyunjoong
Sony Xperia sola 1 863 mahtab
Samsung Galaxy S III 1 943 mahtab
yamaha-R1_2010 7 1200 admin
Sony Xperia ion 0 772 amirzahedi
حکایت ایراد پیرزن به مناره مسجد و تدبیر معمار 6 1885 admin
عچق مشترك من و عليرضا^_^ 10 2066 ghazaalhyunjoong
SNSD+عکس 17 2758 ghazaalhyunjoong
ترول+تصاویر کرمکی 15 3483 admin
4Minute+عکس 11 1980 admin
چند عكس از كيم بوم+بيوگرافي 7 3140 ghazaalhyunjoong
گوم جاندی+عکس 7 5839 ghazaalhyunjoong
والپيپر لي مين هوو 3 1205 ghazaalhyunjoong
گروه F4(پسران برتر ازگل) 2 3162 ghazaalhyunjoong
AlirezA بازدید : 209 پنجشنبه 1391/10/07 نظرات (0)

باعسل کیلویی ۵۰۰هزارتومان شیرین کام شوید!

 افکار، این روزها تجارت عسل، بیش از چند سال گذشته رونق گرفته است. این موضوع را میشود از مغازه هایی که به فروش عسل مشغولند و انواع عسل ها فهمید؛ عسل هایی که هر کدام بار درمانی خاصی را نیز به دوش می کشند؛ از عسل گون گزانگبین گرفته تا عسل آویشن و چهل گیاه.

این روزها عسل ها فقط زرد نیستند. بسته به نوع عسل رنگ هایشان نیز فرق دارد، از طلایی تا قرمز و سبز. قیمت عسل ها امروز مثل خواص و رنگشان، رنگین کمانی شده است؛ قیمت هایی که گاهی هضمشان برای مشتری دشوار است.

به گزارش افکارنیوز شنیده شده است که به تازگی در شیرینی فروشی های تهران و به خصوص شیرینی فروشی های خیابان های بالای پایتخت، عسل هایی با قیمت نجومی توزیع شده است. عسل هایی که هر کیلویش برای فروشنده ۵۰۰هزار تومان آب می خورد و با کیلویی ۶۰۰هزار تومان به دست مشتری می رسد. علت را که جویا می شویم می گویند عسل ۴۰ گیاه است و هزار دلیل می آورد که خواص درمانی زیادی دارد.

البته این عسل گران ترین عسل عرضه شده بود و ارزان ترین عسل ها، کیلویی ۵۰ هزار تومان قیمت داشت. علت قیمت بالای عسل ها را کیفیت فوق العاده آن عنوان می کند و اینکه خالص هستند.

عسل با قیمت نرمال، چند؟
برای همه مردم شاید عسل کیلویی ۵۴۰ هزار تومانی غیرواقعی به نظر برسد. در همین زمینه سید علی اصغر نجفیان که علاوه بر مدیر عاملی اتحادیه کشاورزی و دامپروری استان البرز، تولید کننده عسل نیز هست می گوید: "قیمت عسل بستگی به سال و نوع شرایط متفاوت است. ولی به طور معمول هر کیلو عسل به قیمت ۱۶ هزار تومان تمام می شود و قیمت فروش آن نیز در حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان است. ولی دیده شده است که در سطح شهر به صورت خرده فروشی هر کیلو عسل را تا ۴۵ یا ۵۰ هزار تومان نیز به فروش می رسانند."

به گفته وی، عسل از لحاظ کیفیت درجه بندی دارد. عده ای هستند که عسل خوب را در مقادیر زیاد تهیه و دپو می کنند و به قیمت گزاف آن را به فروش می رسانند که متاسفانه سود آن به جیب تولید کننده نمی رود و مصرف کننده نیز بی خبر ضرر می کند.

این تولیدکننده تاکید کرد که هرچند عسل خوب بی قیمت است اما قیمت عسل خوب به طور قطع ۵۴۰ هزار تومان نیست.

عسل های تک گلی و ترکیبی؛ ترکیبی ایرانی گران تر از تک گلی جهان!
در تمام کشورهای دنیا عسل به دو صورت عسل تک گلی و عسل چند گلی عرضه می شود.

مدیر عامل اتحادیه در توضیح عسل های تک گلی و چند گلی گفت: در تولید عسل تک گلی، زنبور فقط به صورت تک محصولی کار می کند یعنی در منطقهای که تمام گل هایش آویشن است، زنبور فقط روی گل آویشن نشسته و عسل آویشن تولید می شود.

به گفته وی، در کشورهای دنیا عسل های تک گلی گران تر از عسل های چندگلی یا ترکیبی هستند و این موضوع در ایران عکس است.

سید علی اصغر نجفیان افزود: ما در کشور عسل تک گلی خالص نداریم و اگر باشد بسیار محدود است. چرا که در تولید عسل تک گلی خالص ، شرایط خاصی مثلا وجود گلخانه ها لازم است و طبیعتا در این شرایط عسلی که به دست می آید، محدود است و به همین علت در تمام کشورهای جهان، این نوع عسل گران تر است .


با اینکه گفته می شود عسل تک گلی باید گرانتر از عسل ترکیبی باشد، این موضوع در مورد ایران صدق نمی کند. سید علی اصغر نجفیان در این مورد می گوید: "عسل های ترکیبی همانطور که از اسمشان پیداست، ترکیبی از چند گیاه مختلف هستند؛ یعنی زنبور در منطقه ای عسل تولید می کند که از گیاهان مختلف تشکیل شده است و بر روی همه گیاهان نشسته است."

به گفته وی، در بعضی مناطق، تنوع گیاهی بسیار بالاست، در این حالت محصول زنبور عسل، به خاطر استفاده از گیاهان مختلف، ترکیبی از گل هاست. عسل ۴۰ گیاه، به خاطر تنوع تعداد گیاهان، خواص درمانی بیشتری نسبت به سایر عسل ها دارد و به همین علت است که قیمت آن نسبت به سایر عسل ها و عسل های تک گلی گران تر است.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نصیحت یک معلم: 1-به تفکرات خودبنگرزیراکه واژه می شود# 2-به واژه هابنگرزیراکه عمل می شوند# 3-به اعمال خودبنگرزیراکه عادت می شود# 4-به عادت هابنگرزیراکه سرنوشت می شوند# 5-اعتقادبه قهرمانی قهرمان می سازد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2430
  • کل نظرات : 167
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 118
  • آی پی امروز : 353
  • آی پی دیروز : 121
  • بازدید امروز : 1,034
  • باردید دیروز : 195
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,945
  • بازدید ماه : 6,008
  • بازدید سال : 46,028
  • بازدید کلی : 2,344,780
  • کدهای اختصاصی